16 Nisan 2013 Salı

2.HAFTA

2.HAFTA
İkinci haftada denizde yaşayan bir canlı ile akvaryumda yaşayan bir canlı arasındaki farkları tartıştık ve bizim grubumuzda doğal ekosistem ve yapay ekosistem tartışıldı ben bir canlının akvaryuma alınıpta yapay bir ortamda yaşamını sürdürmesine karşı çıkmıştım.fakat nesli tükenen bir canlı,yaralı olan,hasta olan canlılar doğal ortamdan alınıp yapay ortamda eski sağlıgına yada gerekli nesli tükenmeyecek sayıya ulaştırılıp tekrar doğal ekosisteme bırakılmalı düşüncesini savundum ve halada aynı fikirdeyim.daha sonra konumuz yapay habitat var mıdır?sorusuna geldi ben ilk olarak yapay habitat olduğunu düşündüm ve belli bir süre evimizdeki akvaryum,saksıdaki çiçek bunların yapay habitat olduğunu savundum fakat tartışma sonlarına doğru konu anlatımları ve araştırdığım internetteki bilgilere göre fikrim değişti ve şuan yapay habitat olmadığını oluşturduğuz o ortamların yaşam alanı olduğunu biliyorum.

24 yorum:

  1. çevre bilimin çevre sorunlarından doğduğunu düşünüyorum ayrıca bu haftada ekoloji ve çevre biliminin farklı kavramlar olduğunu öğrendik

    YanıtlaSil
  2. evet canım tamamen katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Çevre bilimi dünyanın sonunu getirebilecek sorunların ortadan kaldırılması için vazgeçilmez olan bir araçtır bence...

    YanıtlaSil
  4. bu hafta denizde yaşayan bir canlı ile akvaryumda yaşayan bir canlı arasında farklar olduğunu görmüş olduk...

    YanıtlaSil
  5. yapay habitat konusunda hemfikiriz... ama kesinlikle doğaya müdahale etmememiz kanısındayım....

    YanıtlaSil
  6. yapay habitat yoktur doğru.

    YanıtlaSil
  7. yapay habitat yok hiç unutmayacağız :)

    YanıtlaSil
  8. yapay habitatın olmadığını en başından beri savunuyorum arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  9. yapay habitat yoktur bunu asla unutmam artık :)

    YanıtlaSil
  10. bende habitat kuscam artık

    YanıtlaSil
  11. yapay habitat yoktur. doğru yolu bulmana sevindim :)

    YanıtlaSil
  12. yapay habitat olmadığını bu haftaki tartışmamız sonucu öğrendim..

    YanıtlaSil
  13. hayatımda unutulmayacaklar arasına girdi artık habitat :)

    YanıtlaSil
  14. canlının daha iyi şartlar altında yaşaması için habitatını değiştirmemeliyiz. bu yüzden denizde yaşayan bir canlıyı akvaryuma koymak yerine denizde bırakmalıyız. ayrıca zaten akvaryum o balık için onun habitatıdır diyemeyiz. yani yapay habitat yok...

    YanıtlaSil
  15. yapay habitat olmadığına göre canlılar doğal ortamından almalıyız

    YanıtlaSil
  16. yapay habitat yoktur :) doğal ortamı vardır

    YanıtlaSil
  17. her canlının yaşayabileceği ortam faklıdır canlıların doğal ortamları ile oynanılmamalıdır...

    YanıtlaSil
  18. yapay habitat yoktur ama yapay çevre ve yapay ekosistem vardır. denizde yaşayan bir canlı akvaryumda yaşar ürer fakat onun habitatı değildir.bir balığın habitatı denizle oknanuslar göllerdir.

    YanıtlaSil
  19. çevre bilimi çevre sorunlarından doğmuştur. akyaryum insanların oluşturduğu yapay bir çevredir.

    YanıtlaSil
  20. yapay habitat düşünülemez

    YanıtlaSil
  21. yapay ve dogal ekosistemi oğrendik :) ama yapay habitat yok :)

    YanıtlaSil
  22. ne yanar döner olmuşsun sen bu hafta :D ewt yapay habitat yoktur =)

    YanıtlaSil
  23. öğrenmişsin ne güzel :-)

    YanıtlaSil