16 Nisan 2013 Salı

5.HAFTA

5.HAFTA
Karasal ekosistemde yaşayan canlılar ile sucul ekosistemde yaşayan canlıları tartıştık.Tartışmanın en başında karasal ekosistemdeki canlıların sucul ekosistemdeki canlılara göre yaşam koşullarının daha kolay olduğunu özellikle yaşam tehlikesi yönünden daha kolay olduğunu düşünüyordum.Sucul ekosistemdeki canlıların yaşam alanı ve besin bulma faliyetlerinin daha geniş olduğunu canlı çeşitliliğinin daha fazla olduğunu biliyordum fakat canlıların karadaki canlılara göre daha fazla yaşam tehlikesi altında olduğunu düşmanlarından kaçamayacaklarını düşünüyordum ve savunuyordum.Fakat tartışmanın ilerlemesiyle araştırmalarımız arttıkça suda yaşayan canlıların hayatlarındaki tehlikelerden korunmak için bir çok özellik gösterdiğini bulundukları yaşam koşullarına göre çok iyi bir yaşam alanı oluşturabildiklerini öğrendim.Bu tartışmada kaya balığı gibi bir çok canlının düşmanlarından korunmak için renk yada şekil değiştirerek kendilerini tehlikelerden korumaları fikrimde değişikliklere sebep oldu. Sucul ortamda  karasal ortama göre herşeyin daha olumlu olduğunu düşünüyorum.

26 yorum:

  1. bu haftada sucul ekosistemde yaşamın 3 boyutlu karasal ekosistemde ise 2 boyutlu olduğunu öğrendik.

    YanıtlaSil
  2. ben iki ekosisteminde kendine göre zorlukları olduğunu düşünüyorum canlıların yaşama ayrım yapmak zor geneli için

    YanıtlaSil
  3. evet sucul ekosistemlerde canlı yaşam alanı daha çok

    YanıtlaSil
  4. karasal ekosistem yaşama alanı olarak küçüktür sucul ekosisteme göre.

    YanıtlaSil
  5. yani arkadaşım sucul ekosistemdeki canlılar 3 boyutlu, karasal ekosistemdeki canlılar iki boyutlu yaşam sürdürmektedirler..

    YanıtlaSil
  6. sucul ekosistemin daha az kirlenmiş olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  7. sucul ekosisteme insan müdahalesi daha az olduğundan dolayı bence canlılar suda daha rahat.

    YanıtlaSil
  8. sucul ekosistemde tehlike karasal da ki ne göre çok daha fazla.. suculda yaşayan canlıların daha dikkatli olması lazım diye düşünüyorum...ve 3 boyutlu yaşadıkları için yaşam alanları çok geniş...

    YanıtlaSil
  9. sucul canlılar okyanusun, denizin, göllerin bir çok yerlerin de bulunabilirler. Karadaki canlılara göre daha fazla canlı ile etkileşim içinde olurlar.

    YanıtlaSil
  10. sucul ortamda yasam alanı daha geniştir ve karadaki canlılar daha az yaşam alanı vardır

    YanıtlaSil
  11. sucul canlılara insan aklını koysak bizle savaşsalar biz diye bir şey kalmaz.

    YanıtlaSil
  12. sucul ekosisteme insan müdahalesi daha az olduğundan dolayı bence canlılar suda daha rahat.

    YanıtlaSil
  13. sucul ekosiistemde canlılar insanlardan biraz daha uzak bencede daha rahat

    YanıtlaSil
  14. samet e katılıyorum. olaya bi de bu açıdan bakmak lazım.

    YanıtlaSil
  15. samet ve emin e katılıyorum :-) bu açıdan hiç düşünmemiştim ama tabi bu karaya yakın olmayan yerlerde geçerlidir.

    YanıtlaSil
  16. sucul ve karasal ekosistemlerin farkları görmüş olduk

    YanıtlaSil
  17. samet söylediğin çok mantıklı:) mustafa(şanlı urfa)iki ekosisteminde tabiki zorlukları vardır ama avantaj yönünden sucul ekosistemlerin karasal ekosistemlerden fazla olduğunu düşünüyorum sonuçta canlı çeşitliliği yaşam alanı karasala göre kat ve kat fazla:)

    YanıtlaSil
  18. sucul ortamdaki canlılar daha fazla yaşam alanına sahip avantajları fazla

    YanıtlaSil
  19. evet katılıyorum sucul ekosistem daha avantajlı bence de

    YanıtlaSil
  20. sucul ortamdaki canlıların artısı çok....

    YanıtlaSil
  21. sucul ekosistemde canlıların yaşam alanı daha geniştir 3 boyutlu bi yaşamları vardı ve znlaşmalar yoktur. karasal ekosistemde ise yaşam alanlar kısıtlıdır çünkü zonlaşmalar vardır. karada canlıların habitatları farklıdır.

    YanıtlaSil
  22. bence de karasal ekosistemdeki canlılar daha fazla tehlike altında

    YanıtlaSil
  23. Sucul ekosistem daha avantajlı :)

    YanıtlaSil
  24. insanlarda karada yasadıgı için karada yasıyan canlıları daha cok etkılerler onlara daha cok zarar verirler.

    YanıtlaSil
  25. evet doğru yerde karar kılmışsın =)

    YanıtlaSil
  26. evet sucul ekosistemlerde yaşam daha kolay

    YanıtlaSil